klik sini sekali

Thursday, September 30, 2010


Please read about this miracle fruit that can kill cancer cells 100,000
times, more effective than chemo that gave you side effects.

Guyabano,... The SourSop Fruit

The SourSop or the fruit from the Graviola tree is a miraculous natural cancer cell killer 10,000 times stronger than Chemo.
Why are we not aware of this?

Its because some big corporation want to make back their money spent on years of research by trying to make a synthetic version of it for sale.

So, since you know it now you can help a friend in need by letting him know or just drink some soursop juice yourself as prevention from time to time.

The taste is not bad after all. It’s completely natural and definitely has no side effects.

If you have the space, plant one in your garden.
The other parts of the tree are also useful.

The Next Time You Have A Fruit Juice, Ask For A SourSop.
How many people died in vain while this billion-dollar drug maker concealed the secret of the miraculous Graviola tree?

This tree is low and is called Graviola in
Brazil , Guanabana in Spanish and has the uninspiring name "Soursop" in English.

The fruit is very large and the subacid sweet white pulp is eaten out of hand or, more commonly, used to make fruit drinks, sherbets and such.

The principal interest in this plant is because of its strong anti-cancer effects.

Although it is effective for a number of medical conditions, it is its anti tumor effect that is of most interest.

This plant is a proven cancer remedy for cancers of all types.
Besides being a cancer remedy, graviola is a broad spectrum antimicrobial agent for both bacterial and fungal infections, is effective against internal parasites and worms, lowers high blood pressure and is used for depression, stress and nervous disorders.

If there ever was a single example that makes it dramatically clear why the existence of Health Sciences Institute is so vital to Americans like you, it's the incredible story behind the Graviola tree.

The truth is stunningly simple:

Deep within the Amazon Rainforest grows a tree that could literally revolutionize what you, your doctor, and the rest of the world thinks about cancer treatment and chances of survival.

The Future Has Never Looked More Promising.

Research shows that with extracts from this miraculous tree it now may be possible to:
* Attack cancer safely and effectively with an all-natural therapy that does not cause extreme nausea, weight loss and hair loss
* Protect your immune system and avoid deadly infections
* Feel stronger and healthier throughout the course of the treatment
* Boost your energy and improve your outlook on life

The source of this information is just as stunning: It comes from one of America 's largest drug manufacturers, the fruit of over 20 laboratory tests conducted since the 1970's!

What those tests revealed was nothing short of mind numbing...

Extracts from the tree were shown to:

* Effectively target and kill malignant cells in 12 types of cancer, including Colon , Breast, Prostate, Lung and Pancreatic cancer..
* The tree compounds proved to be up to 10,000 times stronger in slowing the growth of cancer cells than Adriamycin, a commonly used chemotherapeutic drug!
* What's more, unlike chemotherapy, the compound extracted from the Graviola tree selectively hunts down and kills only cancer cells.

It Does Not Harm Healthy Cells!

The amazing anti-cancer properties of the Graviola tree have been extensively researched-- so why haven't you heard anything about it?
If Graviola extract is as half as promising as it appears to be--

why doesn't every single Oncologist at every major hospital insist on using it on all his or her patients?

The spine-chilling answer illustrates just how easily our health--

and for many, our very lives are controlled by money and power.

Graviola- -the plant that worked too well

One of
America 's biggest billion-dollar drug makers began a search for a cancer cure and their research centered on Graviola, a legendary healing tree from the Amazon Rainforest.

Various parts of the Graviola tree--including the bark, leaves, roots, fruit and fruit-seeds- -have been used for centuries by medicine men and native Indians in South America to treat heart disease, asthma, liver problems and arthritis.

Going on very little documented scientific evidence, the company poured money and resources into testing the tree's anti-cancerous properties-- and were shocked by the results. Graviola proved itself to be a cancer-killing dynamo.

But that's where the Graviola story nearly ended.

The company had one huge problem with the Graviola tree--it's completely natural, and so, under federal law, not patentable. There's no way to make serious profits from it.

It turns out the drug company invested nearly seven years trying to
synthesize two of the Graviola tree's most powerful anti-cancer ingredients.

If they could isolate and produce man-made clones of what makes the Graviola so potent, they'd be able to patent it and make their money back.

Alas, they hit a brick wall. The original simply could not be replicated.

There was no way the company could protect its profits--or even make back the millions it poured into research.

As the dream of huge profits evaporated, their testing on Graviola came to a screeching halt.

Even worse, the company shelved the entire project and chose not to publish the findings of its research!

Luckily, however, there was one scientist from the Graviola research team

whose conscience wouldn't let him see such atrocity committed.

Risking his career, he contacted a company that's dedicated to harvesting medical plants from the Amazon Rainforest and blew the whistle.

Miracle Unleashed
When researchers at the Health Sciences Institute were alerted to the news of Graviola, they began tracking the research done on the cancer-killing tree.

Evidence of the astounding effectiveness of Graviola--and its shocking cover-up--came in fast and furious.....

....The National Cancer Institute performed the first scientific research in 1976.

The results showed that Graviola's "leaves and stems were found effective in attacking and destroying malignant cells." Inexplicably, the results were published in an internal report and never released to the public...

Since 1976, Graviola has proven to be an immensely potent cancer killer in 20 independent laboratory tests, yet no double-blind clinical trials- the typical benchmark mainstream doctors and journals use to judge a
treatment's value- -were ever initiated..

A study published in the Journal of Natural Products, following a recent study conducted at Catholic University of South Korea stated that one chemical in Graviola was found to selectively kill colon cancer cells at "10,000 times the potency of (the commonly used chemotherapy drug) Adriamycin.. ."

....The most significant part of the Catholic University of South Korea report is that Graviola was shown to selectively target the cancer cells, leaving healthy cells untouched.

Unlike chemotherapy, which indiscriminately targets all actively reproducing cells (such as stomach and hair cells), causing the often devastating side effects of nausea and hair loss in cancer patients.

...A study at Purdue University recently found that leaves from the Graviola tree killed cancer cells among six human cell lines and were especially effective against prostate, pancreatic and lung cancers...

Seven Years Of Silence Broken--it's Finally Here!

A limited supply of Graviola extract, grown and harvested by indigenous people in Brazil , is finally available in America .

The full Graviola Story--including where you can get it and how to use it--is included in Beyond Chemotherapy:

New Cancer Killers, Safe As Mother's Milk,

a Health Sciences Institute FREE special bonus report on natural substances

that will effectively revolutionize the fight against cancer.

>From breakthrough cancer and heart research and revolutionary Amazon Rainforest herbology to world-leading anti-aging research and nutritional medicine, every monthly Health Sciences Institute Member's Alert puts in your hands today cures the rest of America --including your own doctor-is likely to find out only ten years from now.


Di sudut pasar Madinah ada seorang pengemis Yahudi buta yang setiap
harinya selalu berkata kepada setiap orang yang mendekatinya,
Wahai saudaraku, jangan dekati Muhammad, dia itu orang gila, dia itu
pembohong, dia itu tukang sihir, apabila kalian mendekatinya maka kalian akan

Namun, setiap pagi Muhammad Rasulullah SAW mendatanginya dengan membawakan
makanan, dan tanpa berucap sepatah kata pun Rasulullah SAW menyuapkan makanan yang
dibawanya kepada pengemis itu sedangkan pengemis itu tidak mengetahui bahwa yang
menyuapinya itu adalah Rasulullah SAW. Rasulullah SAW melakukan hal ini setiap hari
sampai beliau wafat.

Setelah wafatnya Rasulullah SAW, tidak ada lagi orang yang membawakan
makanan setiap pagi kepada pengemis Yahudi buta itu. Suatu hari sahabat terdekat
Rasulullah SAW yakni Abubakar RA berkunjung ke rumah anaknya Aisyah RA yang tidak lain tidak
bukan merupakan isteri Rasulullah SAW dan beliau bertanya kepada anaknya itu,Anakku,
adakah kebiasaan kekasihku yang belum aku kerjakan?

Aisyah RA menjawab,Wahai ayah, engkau adalah seorang ahli sunnah dan
hampir tidak ada satu kebiasaannya pun yang belum ayah lakukan kecuali satu saja.
Apakah Itu?, tanya Abubakar RA. Setiap pagi Rasulullah SAW selalu pergi ke ujung pasar dengan
membawakan makanan untuk seorang pengemis Yahudi buta yang ada disana, kata Aisyah RA.

Keesokan harinya Abubakar RA pergi ke pasar dengan membawa makanan untuk
diberikan kepada pengemis itu. Abubakar RA mendatangi pengemis itu lalu memberikan makanan
itu kepadanya. Ketika Abubakar RA mulai menyuapinya, sipengemis marah sambil menghardik,
Siapakah kamu?
Abubakar RA menjawab,Aku orang yang biasa (mendatangi engkau).
Bukan! Engkau bukan orang yang biasa mendatangiku, bantah si pengemis buta itu.

Apabila ia datang kepadaku tidak susah tangan ini memegang dan tidak susah mulut ini mengunyah.
Orang yang biasa mendatangiku itu selalu menyuapiku, tapi terlebih dahulu dihaluskannya makanan tersebut, setelah itu ia berikan padaku, pengemis itu melanjutkan perkataannya.

Abubakar RA tidak dapat menahan air matanya, ia menangis sambil berkata kepada pengemis itu,
Aku memang bukan orang yang biasa datang padamu.. Aku adalah salah seorang dari sahabatnya,
orang yang mulia itu telah tiada. Ia adalah Muhammad Rasulullah SAW.

Seketika itu juga pengemis itu pun menangis mendengar penjelasan Abubakar RA, dan kemudian berkata,
Benarkah demikian? Selama ini aku selalu menghinanya, memfitnahnya, ia tidak pernah memarahiku sedikitpun, ia mendatangiku dengan membawa makanan setiap pagi, ia begitu mulia....

Pengemis Yahudi buta tersebut akhirnya bersyahadat di hadapan Abubakar RA saat itu juga
dan sejak hari itu menjadi muslim.

Nah, wahai saudaraku, bisakah kita meneladani kemuliaan akhlaq Rasulullah SAW?
Atau adakah setidaknya niatan untuk meneladani beliau?
Beliau adalah ahsanul akhlaq, semulia-mulia akhlaq.

Kalaupun tidak bisa kita meneladani beliau seratus persen, alangkah baiknya kita berusaha
meneladani sedikit demi sedikit, kita mulai dari apa yang kita sanggup melakukannya.

Sebarkanlah riwayat ini ke sebanyak orang apabila kamu mencintai Rasulullahmu....

Sadaqah Jariah salah satu dari nya mudah dilakukan, pahalanya?
MasyaAllah....macam meter taxi...jalan terus.

Sadaqah Jariah - Kebajikan yang tak berakhir.

1. Berikan al-Quran pada seseorang, dan setiap dibaca, Anda mendapatkan hasanah..

2. Sumbangkan kursi roda ke RS dan setiap orang sakit menggunakannya, Anda dapat hasanah.

4. Bantu pendidikan seorang anak.

5. Ajarkan seseorang sebuah do'a. Pada setiap bacaan do'a itu, Anda dapat hasanah.

6. Bagi CD Quran atau Do'a.

7. Terlibat dalam pembangunan sebuah mesjid.

8. Tempatkan pendingin air di tempat umum.

9. Tanam sebuah pohon. Setiap seseorang atau binatang berlindung dibawahnya, Anda dapat hasanah.

10. Bagikan email ini dengan orang lain. Jika seseorang menjalankan salah satu dari hal diatas,
Anda dapat hasanah sampai hari Qiamat.


Alhamdullillah..dpt jugak tengok 'isi' Kaabah. Moga² satu hari nanti dapat melawatnya.. :)

P lease forward these pictures to every Muslim because these are very rare pictures and very few Lucky Muslims got a chance to see them!!

Wednesday, September 29, 2010

Kisah Penjual Tempe

Cerita ni saya copy paste dari blog seorang rakan. Terima kasih kawanku yang jelita.
Ada sebuah kampung di pedalaman Tanah Jawa. Di situ ada seorang perempuan tua yang sangat kuat beribadat. Pekerjaannya ialah membuat tempe dan menjualnya di pasar setiap hari …. Ia merupakan satu-satunya sumber pendapatannya untuk menyara hidup. Tempe yang dijualnya merupakan tempe yang dibuatnya sendiri.
Pada suatu pagi, seperti biasa, ketika beliau sedang bersiap-siap untuk pergi menjual tempenya, tiba-tiba dia tersedar yang tempenya yang diperbuat daripada kacang soya hari itu masih belum menjadi, separuh jadi. Kebiasaannya tempe beliau telah masak sebelum bertolak. Diperiksanya beberapa bungkusan yang lain. Ternyatalah kesemuanya belum masak lagi.
Perempuan tua itu berasa amat sedih sebab tempe yang masih belum menjadi pastinya tidak akan laku dan tiadalah rezekinya pada hari itu. Dalam suasana hatinya yang sedih, dia yang memang kuat beribadah teringat akan firman Allah yang menyatakan bahawa Allah dapat melakukan perkara-perkara ajaib, bahawa bagiNya tiada yang mustahil. Lalu diapun mengangkat kedua tangannya sambil berdoa, “Ya Allah, aku memohon kepadaMu agar kacang soya ini menjadi tempe …. Amin”
Begitulah doa ringkas yang dipanjatkan dengan sepenuh hatinya. Dia sangat yakin bahawa Allah pasti mengabulkan doanya. Dengan tenang perempuan tua itu menekan-nekan bungkusan bakal tempe dengan hujung jarinya dan dia pun membuka sikit bungkusan itu untuk menyaksikan keajaiban kacang soya itu menjadi tempe. Namun, dia termenung seketika sebab kacang tu masih tetap kacang soya.
Namun dia tidak putus asa, sebaliknya berfikir mungkin doanya kurang jelas didengar oleh Allah. Maka dia pun mengangkat kedua tangannya semula dan berdoa lagi. “Ya Allah, aku tahu bahawa tiada yang mustahil bagiMu. Bantu lah aku supaya hari ini aku dapat menjual tempe kerana inilah mata pencarianku. Aku mohon agar jadikanlah kacang soyaku ini kepada tempe, Amin”
Dengan penuh harapan dan debaran dia pun sekali lagi membuka sedikit bungkusan tu. Apakah yang terjadi? Dia termangu dan hairan apabila tempenya masih tetap begitu !!!! Sementara itu hari pun semakin meninggi sudah tentu pasar sudah mula didatangi ramai orang. Dia tetap tidak kecewa atas doanya yang belum terkabul. Walaubagaimanapun kerana keyakinannya yg sangat tinggi dia bercadang untuk tetap pergi ke pasar membawa barang jualannya itu. Perempuan tua itu pun berserah pada Tuhan dan meneruskan pemergian ke pasar sambil berdoa dengan harapan apabila sampai di pasar kesemua tempenya akan masak.
Dia berfikir mungkin keajaiban Allah akan terjadi semasa perjalanannya ke pasar. Sebelum keluar dari rumah, dia sempat mengangkat kedua tangannya untuk berdoa. “Ya Allah, aku percaya, Engkau akan mengabulkan doaku. Sementara aku berjalan menuju ke pasar, Engkau kurniakanlah keajaiban ini buatku, jadikanlah tempe ini. Amin”. Lalu dia pun berangkat. Di sepanjang perjalanan dia tetap tidak lupa membaca doa di dalam hatinya.
Sesampai sahaja di pasar, segera dia meletakkan barang-barangnya. Hatinya betul-betul yakin yang tempenya sekarang mesti sudah menjadi. Dengan hati yg berdebar-debar dia pun membuka bakulnya dan menekan-nekan dengan jarinya setiap bungkusan tempe yang ada.
Perlahan-lahan dia membuka sedikit daun pembungkusnya dan melihat isinya. Apa yang terjadi? Tempenya masih belum menjadi !!!! Dia pun kaget seketika lalu menarik nafas dalam-dalam. Dalam hatinya sudah mula merasa sedikit kecewa dan putus asa kepada Allah kerana doanya tidak dikabulkan.
Dia berasakan Tuhan tidak adil. Tuhan tidak kasihan padanya, inilah satu-satunya punca rezekinya, hasil jualan tempe. Dia akhirnya cuma duduk sahaja tanpa mempamerkan barang jualannya sebab dia berasakan bahawa tiada orang yang akan membeli tempe yang baru separuh menjadi. Sementara itu hari pun semakin petang dan pasar sudah mulai sepi, para pembeli sudah mula kurang.
Dia meninjau-ninjau kawan-kawan sesama penjual tempe, tempe mereka sudah hampir habis. Dia tertunduk lesu seperti tidak sanggup menghadapi kenyataan bahawa hari ini tiada hasil jualan yang boleh dibawa pulang. Namun jauh di sudut hatinya masih menaruh harapan terakhir kepada Allah, pasti Allah akan menolongnya. Walaupun dia tahu bahawa pada hari itu dia tidak akan dapat pendapatan langsung, namun dia tetap berdoa buat kali terakhir, “Ya Allah, berikanlah penyelesaian terbaik terhadap tempeku yang belum menjadi ini.”
Tiba-tiba dia dikejutkan dengan teguran seorang wanita.
Maaf ya, saya ingin bertanya, Makcik ada tak menjual tempe yang belum menjadi? Dari tadi saya sudah pusing keliling pasar ini untuk mencarinya tapi masih belum berjumpa lagi.” Dia termenung dan terpinga-pinga seketika. Hatinya terkejut sebab sejak berpuluh tahun menjual tempe, tidak pernah seorang pun pelanggannya mencari tempe yang belum menjadi. Sebelum dia menjawab sapaan wanita di depannya itu, cepat-cepat dia berdoa di dalam hatinya “Ya Allah, saat ini aku tidak mahu tempe ini menjadi lagi. Biarlah tempe ini seperti semula, Amin”.  Sebelum dia menjawab pertanyaan wanita itu, dia membuka sedikit daun penutup tempenya. Alangkah seronoknya dia, ternyata memang benar tempenya masih belum menjadi! Dia pun rasa gembira dalam hatinya dan bersyukur pada Allah. Wanita itu pun memborong habis kesemua tempenya yang belum menjadi itu.
Sebelum wanita tu pergi, dia sempat bertanya wanita itu, “Mengapa hendak membeli tempe yang belum jadi?” Wanita itu menerangkan bahawa anaknya yang kini berada di England teringin makan tempe dari desa.. Memandangkan tempe itu akan dikirimkan ke England, si ibu tadi kenalah membeli tempe yang belum jadi lagi supaya apabila sampai di England nanti akan menjadi tempe yang sempurna. Kalau dikirimkan tempe yang sudah menjadi, nanti di sana tempe itu sudah tidak elok lagi dan rasanya pun kurang sedap.
Perempuan tua itu pun kehairanan dan berfikir rupa-rupanya doanya sudah pun dimakbulkan oleh Tuhan…
Pertama: Kita sering memaksakan kehendak kita kepada Tuhan sewaktu berdoa, padahal sebenarnya Tuhan lebih mengetahui apa yang kita perlukan dan apa yang terbaik untuk diri kita.
Kedua:. Sentiasalah berdoa dalam menjalani kehidupan seharian kita sebagai hambaNya yang lemah. Jangan sekali-kali berputus asa terhadap apa yang dipinta. Percayalah bahawa Tuhan akan mengabulkan doa kita sesuai dengan rancanganNya yang mungkin di luar jangkaan kita.
Ketiga : Tiada yang mustahil bagi Tuhan. 
Keempat : Kita sering ingin Allah memenuhi hak kita sedang kita tidak pernah mahu memenuhi hak Allah seperti menjaga SEMBAHYANG 5 WAKTU ,  menyegerakan solat, berkata-kata perkara yang berfaedah dan berpesan ke arah kebaikan..
Oleh itu, hantarlah kepada sahabat yang lain agar kebaikan boleh sama dikongsi. Mudah-mudahan Allah suka dengan apa yang kita buat.

Cara-cara membuat tempe:
Satu pek tempe yang dah siap dihiris nipis
kemudian dikeringkan di bawah cahaya matahari sehingga garing.
Ditumbuk sehingga menjadi serbuk.

Kacang soya direndam semalaman, basuh kemudian direbus.
Bila sudah masak toskan. tunggu sehingga suam.
Gaul kacang soya tadi dgn serbuk hirisan tempe tadi sehingga sebati.
Kemudian bungkus dengan menggunakan daun @ plastik yang telah ditebuk².
Simpan di tempat yang sesuai sehingga 24jam. Tenguk la hasilnya.
Kalau tak jadi jangan marah saya.

Tuesday, September 28, 2010

Nasi Ambeng

Nasi Ambeng versi kampung mil. Biasa di buat masa kenduri tahlil dekat² bulan puasa. Satu dulang(talam) dibahagi 3@4. Bungkus dan bawa balik rumah. Simple kenduri macam ni. Tak perlu basuh pinggan atau sediakan pinggan pakai buang. Depa makan kat rumah bersama keluarga masing².
Sekarang kalau nak makan dah tak yah tunggu kenduri. Dah banyak tempat ada jual. Kiranya ramai juga orang dah kenal 'nasi ambeng' ni.  

Kalau Tak Rumah Terbuka Tak boleh Datang ka???

Bulan Syawal ni mana-mana saja ada rumah terbuka. Setiap hujung minggu ada saja undangan. Dah jadi bulan makan-makan la pulak.
Tapi apa cerita dengan yang tak buat open house ni. Kita tak payah pergi rumah depa ka? Saya memang setiap minggu duk pergi open house. Tapi Tak buat pun open house. Saya cakap dengan kawan-kawan pintu saya sentiasa open. Kalau nak datang call saja, sebab takut tak da kat rumah. Jadi setiap minggu saya akan masak juga sesuatu untuk sape-sape yang datang. Tak la sampai gantung kuali. Rasanya tak puas pulak kalau kawan-kawan datang hanya dengan kuih raya dan minum air saje. Tapi ini bukan la satu kemestian pun.
Semalam saya ajak kawan pergi beraya ke rumah kawan lain. Sama-sama jiran la.  Dia boleh cakap tak nak la, tak dijemput. Saya katakan pada dia raya, tak payah la berjemput-jemput. Dia pun bukan buat open house. Kita datang saja la, asalkan dia ade kat rumah. Lagipun kita bukan selalu jumpa. Hari-hari masing-masing sibuk pergi & balik keje jer. Dia cakap tak nak la. Saya pun dah tak berupaya nak cakap apa, saya pergi la tanpa dia. sebenarnya saya dah sedia maklum, yang mereka ni tak bertegur sapa dah lama. Mungkin dah 2@3 tahun. Sebab tu sengaja saya ajak. Mana lah tau bulan baik ni boleh berbaik semula, dan lupakan sengketa lama. rupanya tidak. Apa yang saya andaikan kalau salah seorang buat open house dan menjemput seorang lagi mungkin mereka akan berbaik semula.
Apa yang saya perhatikan sekarang budaya ziarah menziarahi ni dah semakin hilang. diganti dengan budaya open house la pulak. Sebenarnya tak ada yang salah dengan open house ni. Tuan rumah nak menyediakan sesuatu yang istimewa untuk tetamu dan diatur pada waktu yang sama. Jadi pada waktu yang lain senang la dia nak pergi beraya pulak. Tapi yang silapnya orang yang tak nak berziarah bila tiada jemputan rumah terbuka. Dah la sepanjang tahun sibuk bekerja. Nak jumpa jiran sebelah rumah pun susah.....

Sunday, September 26, 2010


Ni gambar Hazmi kat depan rumah. Umur 7 tahun(2010). Belakang tu makcik Maimun, baru balik dari klinik cabut gigi.

Majlis Baca Yasin

Di Surau Angsana Hilir. Ampang
8hb Aug 2010

Aktiviti hujung minggu sebelum Ramadhan. Majlis bersama 'Kumpulan Yasin wanita Pandan'. Sape ada anak kecik pun bawak jer, tak de halangan. Camni la aktiviti kaum ibu. Apa pun anak no1.

Friday, September 24, 2010

pecal(dibuat secara tradisional)

Ni la pecal buatan mak saya. Dah bertahun-tahun gak la mak buat. Dikalangan adik beradik, saudara mara, jiran sekampung dan kawan-kawan kira dah famous la. Ramai yang mengenali dah merasa. Bagi yang menggemari memang tak dapat dinafikan kesedapannya. Belum pernah saya dengar ada yang mengatakan tak sedap. Baik yang beli @ yang dapat makan free. Bagi yang tak kedekut pasal makan dia orang tak kisah beli sekali banyak. Sebab tahan lama kalau simpan dalam peti ais. Bila nak makan tuang je air panas & bancuh pekat². Celur sayur. Mudahkan.

Di jual dalam pek 500g & 250g.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...