Pages

klik sini sekali

Saturday, October 9, 2010

Cerita BOS

Yeeeehaaa...bos dah balik.
Aku ni bukan apa, kalau bos ada susah nak buat kerja. Kalau bos tak da kerja tetap siap. Aku ni jenis darah gemuruh. Bos aku kalau cakap kuat. Tak marah pun macam marah. Tu yang aku selalu panik. Dah la arahan dia suka bertukar-tukar. Kejap suruh buat camni, nanti tengah-tengah buat suruh buat macam lain, huru hara tol la org tua ni(aku pun tua gak. hik.hik). Lagi satu yang aku tak berapa gemo(suka dalam loghat Perak) dengan bos ni dia suka merokok dalam ofis. Aku ni dah la cukup pantang dengan asap rokok. Rasa sosak nafas den(loghat ns la pulak).
Sebenarnya kita orang ni memang biasa kerja tak ada bos. Tapi bukan lah diri sendiri tu bos. Kita tetap kuli jer. Bos ni menetap kat belah selatan, sebab wife dia tak suka duk KL(depa kata la. x tau betoi ke x). Tapi bos buat ofis kat KL. Agaknya nak bagi peluang kerja kat aku kot. Dan pekerja-pekerja yang lain gak la. Dia pun ada biz kat JB. Kat sini biasa dia banyak guna remote kontrol(talipon ler). Agaknya sebab dah biasa terima arahan guna talipon, pasal tu aku jadi darah gemuruh bila dia bagi arahan face to face kot.  Kalau kat talipon, dia marah pun aku tak kisah, sebab orang lain tak dengar. huhu..
Opis hour 9 pagi- 6 petang. Kul 9 dia kol la ofis. Dia tanya kat yang jawab talipon "sapa ada kat ofis?". Tu dia....Kul 6 tak nak pulak dia call. Sapa yang belum balik. Kot dia call pun sape tau, sebab semua dah cabut. hehehe... 
Sebenarnya bos ni baik gak(kalau x, dah lama aku cabut). Bandingkan dengan bos ofis sebelah-sebelah ni. Orang kata sebelum berpergian kemana-mana dia akan pastikan barang dapur cukup sebelum dia balik semula. Maggi, nestum & kopi tak pernah kurang. Kiranya kalau ujung bulan pun tak dak la yang kebuluran. Pokoknya walaupun bos tak da kerja mesti jalan.
Apa-apa pun kalau dekat Tahun Baru Cina kedatangannya sentiasa dinanti-nantikan. Maklum la tunggu bos hulur sampul merah. Mata duitan semua staf dia ni, aku pun tak terkecuali la...hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...