Pages

klik sini sekali

Tuesday, October 19, 2010

Kehidupan & Masa Hadapan

Dalam hidup ni semua kita nak kan. Tapi tak semua kita boleh dapat. Bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang dan berusaha untuk dapatkan apa yang kita nak. Tapi kena selalu ingat apa yang Allah beri adalah yang terbaik buat kita, walaupun ada kalanya kita tak suka. Aku selalu berasa rendah diri pada kengkawan yang aku anggap berjaya dalam hidup. Tapi bila aku pandang pada insan lain yang hidup melarat aku rasa bersalah pada perasaanku sendiri. Semoga diri ini tidak terlalu mengejar kemewahan dunia.....
Kata-kata ni saya copy paste dari status rakan di fb. Terima kasih melur jelita
 'Jangan bangga dgn pakaian mewah,kerana pakaian terakhirmu adalah KAFAN.Jangan bangga dgn kenderaan mewah,kerana kenderaan terakhirmu adalah KERANDA.Jangan bangga dgn tempat tidur mewah kerana tempat tidur terakhirmu adalah TANAH.Jangan bangga dgn rumah mewah kerana rumah terakhirmu adalah KUBUR.Dan jangan bangga dgn ge...laranmu kerana gelaran terakhirmu adalah Al marhum/arwah.sesungguhnya akhirat kekal abadi'.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...