Pages

klik sini sekali

Wednesday, January 26, 2011

DUIT

Salam...
CNY dah dekat ni. Sapa biasa dapat angpau. hehehe...

Mulai sekarang nak duit.duit,duit. Tiap hari dan sepanjang
hari nak dipenuhi dengan duit. Kita mulakan dengan
huruf yang terdapat dalam ejaan ye:
1. D - Doa. setiap pagi bangun tidur, mandi, solat dan berdoa.
2. U - Usaha. selepas berdoa hendaklah berusaha. Kalau belajar
           hendaklah bersungguh². Begitu juga dengan bekerja.
3. I - Ikhlas. semua hendaklah dilakukan dengan ikhlas kerana Allah.
4.T - Tawakkal. bila semua dah dilakukan hendaklah bertawakkal
          dan yakin apa saja yang Allah berikan nanti adalah terbaik
          buat kita.
Senang kan kalau tiap hari kehidupan kita begini. Cuba...

p/s. gambar dari google.

13 comments:

sarah-najwan said...

kene usaha utk dptkan duit itu..
keje skrg pom satu usaha gak..aslkan yg kita buat itu halal dan mendpt keberkatan..

sembil9n said...

duit boleh cari :D usaha lah... tpi jgn salah jalan.... ;)

! Encik Nakal ! said...

duit oh duit

azhar said...

ya betul

iniialahaku said...

buat semua bnda tu barula berkat duit tu ha...

misza said...

sarah-najwan. betul tu.

sembil9n. kalau jalan salah nanti tak berkat.

!Encik Nakal!. jom cari duit halal.

azhar. :)

iniialahaku. :)

diana said...

usaha dengan jalan yang betul..:)

cn said...

CN setiap tahun dapat angpau..
semua angpau, my chinese umcle yg kasi..best sgt..agak2 tahun ni dpt bpe ek?

misza said...

diana. sepatutnya memang begitu.

CN. bestnya. kutip sampul merah erk.

asnah58 said...

duit2

Putri Malu said...

DUIT?? suke2..hehehe.nak minta angpow kat bos..hehe..
Chocolate Give Away for sweet couple

gigi rongak said...

hehe..best maksud duit tu :)

misza said...

Putri Malu. semua suka kan. tapi malu la nak mintak.

gigi rongak. kita cuba amalkan yer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...