Pages

klik sini sekali

Monday, February 21, 2011

Pokok serba guna

Bagi yang tak biasa rasa macam unik pokok kelapa ni. Kalau pokok tepi jalan dibentuk @ dicantas cantik memang biasa. Tapi pokok ni tinggi.
Ha...ni la tempat jual otak-otak (orang sana sebut otok-otok), kawasan Kemaman. Terengganu. Dia orang ambil daun kelapa untuk bungkus. Pokok yang lain tengah tunggu giliran.
Pic ni dari google. Lupa nak snap gambar yang dia orang buat. Tapi rasa otak-otak yang jual kat KL memang tak sama. Selain otak-otak dia orang jual satar.
yang ni pun google. masa makan tak ingat nak snap gambar.
Tak nampak pulak pokok pisang kat kawasan sekitar.
Mesti pokok pisang pun togel macam pokok kelapa.

10 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam,pernah tergigit cili padi dlm sata...apa2 pun sata memang sedap.

misza said...

BSB, sama la. berasap yer. ^_^

nba-Nur said...

Salam. Kak Misza, tentang keputusan SPM.. kaunselor sek Nur maklumkan berkemungkinan besar hari Khamis ini akan diumumkan. Tunggu pengumuman rasmi je ni dari KPM. Cikgunya yg berdebar2 ni.. :)

Nur tak pernah makan satar ni..

zmanja said...

dah lama tak makan satar......
takde kene mengena ngan aziz satar kan..hehehe

misza said...

nba-Nur, terima kasih.

satar ni rasa ikan, kalau bulan puasa biasa orang jual kat pasar juadah. tapi tak sama la macam yang kat terengganu.

misza said...

zmanja, rasanya tak de kena mengene dengan aziz satar. ^_^
tapi kan ada satu kedai yang jual satar kat pantai teluk maknik nama 'restoran keluarga aziz satar' kalau tak silap. penuh orang makan.

izzysabki said...

tolong...jgn tunjukkan saya makanan malaysia..^_^

misza said...

izzysabki. nnt tunjuk makanan arab lak yer. ^_^

sal said...

nampak otak2 tu, sedap betul yeee..berselera sekali makan ngan nasi

misza said...

sal. a'ah. otak² dia pedas, memang sedap makan dengan nasi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...