Pages

klik sini sekali

Wednesday, February 23, 2011

Baju Cinta

Cerita ni dapat dari emel. Seorang rakan mengirim kepada Kamaliah Karmain dan di forwardkan kepada ttm.

Seorang nenek datang menziarahi  rumah cucu perempuannya yang baru
berkahwin. Setelah  membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati
cucu  perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di  badannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata, 

"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja  nie nek!"..

"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si  nenek.
"Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya. 
"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.
"Ya, suami saya  menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya.
Saya harap  nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu 
suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU  CINTA ini di
hadapan nenek." pinta si cucu perempuannya. 

Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya  mungkin itu cara terbaru
si isteri melayan sang suami. Di  dalam perjalanan pulang si nenek mendapat
idea. Fikirnya  dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat 
mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. 


gbr hiasan. ambik dari koleksi fb Megat
Sesampainya di rumah, si nenek tadi terus menanggalkan  semua pakaiannya,
mandi, berbedak dan memakai minyak wangi  sewangi wanginya. Kemudian si
nenek tadi pun menunggu si  atok pulang. Beberapa ketika si atok pon pulang..
Sebaik saja  pintu di buka, si atok mendapati si nenek berbogel kat depan  pintu....

"Awat hang nie? Dah buang tebiat keeer???"  marah si atok tadi.
"Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si  nenek tadi.

"BAJU CINTA???...... Kok iyea pun..... IRON  la dulu baju tuh!!
nampak sangat kedutnyer....." 

akakakaka......................


p/s ade ke macam nie... ^_^

9 comments:

sal said...

huhu...
relevan ke dengan nenek tua tuh..
sekadar membaca cerita yee..

azharr said...

wahhaha...jgn diamalkan

{ finieViolet} said...

lawak akk nih..:)

sarah-najwan said...

mmg lawak citer ni..
saya citer kat somi..kuat kami ketawa..hehe

misza said...

sal, azharr, {finieViolet}, sarah-najwan. citer dari emel forward². tak tau sape punya karya asal.

nub said...

style meh. lawak2 romantik. hahahaha. adoii laa nenek...

d_tieah said...

Excited punya pasal..
Terus pakai ek..
Iron pun tak.. *adoi

Entry Terbaru: Tuan Direktor! Pilih Kasih Eh!!

She's retarded said...

lawak gileks!

kpah k-poh said...

alahai...dah berkedut...nak kena iron lah pulak...Asam kurang betul...hahaaa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...