Pages

klik sini sekali

Monday, March 14, 2011

Nasib Baik Lagi

Salam....
Pernah tak anda terlupa? Mesti pernah kan. Tanya & jawab sendiri.
Satu petang(masa tu puasa) ttm ajak anak gi pasar malam.
Nak cari makanan sebab penat tahap gaban & tak de
mood nak masak.

Sampai kat pasar terus kuar keta & kunci semua pintu(keta
buruk tak de alarm). Anak-anak pun dah biasa terus je kunci
sebelum tutup. Dengan enjin keta yan masih hidup, hp pun
duk kat dalam keta. Biar betul nie.

Dengan muka tak malu(tebal juga muka) pinjam la hp kat salah
sorang yang meniaga. Call my Mr mintak tolong dia hantar kunci
pendua. Dia yang masih keje balik umah amik kunci & hantar
pulak. Sian gak. Dia bagi kunci & terus balik semula. Ingatkan
dia marah.

Malam tu lepas dah berehat dia cakap. Nasib baik bukan dia
tertinggal kunci&hp kat dalam keta, kalau dia tak tau nak buat
mcm mana sebab no hp saya pun dia tak pernah ingat. Sabo
ajer la. Dia tak ingat nombor sape pun. Semua berpandukan
nama yang dah setting kat hp tu....

Click to view the next image.
gambar hiasan dari mudah.my
p/s kita pun cuma ingat nombor yang penting jer.

15 comments:

cik hani said...

haah la kan...

bila dah save nama kt hp, kite msti dah tak hafal no tu..

mana la nk ingat kn....

Kak Sam said...

Assalamualaikum...
Macam tu le nampaknya kaum lelaki ni. Kadar ingatan memang kureng. Sian kat kita kan.

shah-kayrul said...

tak kira laki ke perempuan..rasanyer sama je...hafal no. yang penting je..tapi hubby kayrul pun sama tak hafal langsung no. tepon nie dia nie....huhuhuhu

misza said...

cik hani, betul tu. bila dah mudah kita pun dah malas nak ingat².

misza said...

Kak Sam, orang laki ni dia banyak fikir yang jauh². hal² remeh ni tak sempat nak ingat.

misza said...

shah-kayrul, sama la kita. rasanya orang lain pun camtu. sebab tu bila hp ilang @ masalah lain no pun sama dah tak tau.

storyfromme said...

hehehe...sifat laki memang camtu.susah sangat nak mengingat sesuatu.tapi dorang ni akan jadi hero disaat kita memerlukan :)

misza said...

storyfromme. mungkin juga dah semulajadi kan.

intan morsalin said...

sya plak hanya igt no tpun umah mak di kg n no tipun hubby jek...n ri ni gi kije n x bwk hpone...cne lah leh lupa...huhuhu

intan morsalin said...

sya plak hanya igt no tpun umah mak di kg n no tipun hubby jek...n ri ni gi kije n x bwk hpone...cne lah leh lupa...huhuhu

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

as salam, haahhh biasa ler saya pun cuma ingat no. mak, hubby dan opis jerrrr..

topimagine said...

hahaha.. orang lelaki memang cm tu la kak.. sy pon ingat no tepon sy sndiri je :)

misza said...

intan morsalin & BSB. sama la kita. bukan boleh nak ingat banyak².

topimagine, suami akak no dia pun dia tak ingat. bila ada kawan mintak no dia, dia mintak balik no org tu. dia buat misscall.hehe...

ct N honey said...

saya no hp sendiri pun tak ingat,klu nak beri no hp kat org bagi no hubby je dulu....sbb no itu je yg ingat...

misza said...

ct N honey, sama macam kawan saya. mintak no dia, bagi no hubby.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...