Pages

klik sini sekali

Wednesday, January 19, 2011

Jom tenguk orang kutip duit

Berita dan gambar yang semua orang dah sedia maklum. 
Ada beberapa blog juga memaparkan kisah yang sama.
Tapi disini ingin nak copy kata-kata dari ustaz (Zaharuddin.net)



Gambar memaparkan orang ramai mengutip duit syiling bertaburan akibat kemalangan. Saya tertanya-tanya, mereka SEDANG MEMBANTU atau MENCURI?. Jika dibaca penerangan dari gambar akhbar utusan, ia disebut 'mengambil kesempatan', itu beerti mencuri. Jika benar mencuri, amat dukacita dgn sikap rakyat Malaysia yg sedemikian. Jika ia membantu, tahniah dgn sifat mulia tersebut. ATAU kita tak boleh percaya AKHBAR INI?

p/s  Sekadar buat renungan kita bersama.

8 comments:

sarah-najwan said...

itulah..tgk kat paper tadi..
harap2 dorang tu membantu
xle amik $$ tu sb bukan hak kita..

misza said...

sarah-najwan. harap² begitula...

azhar said...

diorang tulun kutip kot....hehe

diana said...

terinagt kemalangan lori beras terbalik dulu..
yang orang ramai pakat dok bawak lari beras..
lawak la..
heheh

misza said...

azhar. bagus kalau gitu. amalan mulia.

misza said...

diana. betul la. penah lori ikan pun cenggitu gak kan.

! Encik Nakal ! said...

pakcik kayooo~~~hekhekhek

misza said...

!Encik Nakal! kayooo versi nakal erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...