Pages

klik sini sekali

Monday, April 11, 2011

Jalan-jalan & makan-makan

Assalamualaikum...

ikan patin masak tempoyak dish
gambar dari google
Hari ni nak post pasal makanan. Baru ni pegi kenduri kawin
kat felda dalam negeri Pahang. Kawasan Jerantut.  Sebelum
pegi lagi dah terbayang ikan patin masak tempoyak.  Orang
kata ikan patin sana kan sedap. tak de bau² macam yang kat
pasar sini.

Sampai sana timing memang cantik, ngam² pengantin tengah
bersanding. Tapi yang sedihnya ikan patin masak tempoyak
dah abis. Huuuuaaaargh...nampak bekas jer.

Balik singgah lak umah anak buah(area pekan Jerantut lak).
Rupanya dia dah sediakan ikan patin kat umah dia. Saje nak
jamu kami dengan hidangan yang istimewa belah sana.

Akibat keletihan kami berehat je kat umah dia. Anak buah &
emaknya(kakak ipar la) yang sibuk memasak. Dapat la juga
makan ikan patin masak tempoyak. Tak la kempunan dah
datang dari jauh(jauh sgt la tu)....

4 comments:

mast@work said...

telan ayaq liuq cheq..

hehe

shark said...

huh
kalu x makan ikan patin tempoyak bukan org malaysia ler.

Cik Ezy said...

sbb ade rase durian saye xmkn.. hehe

sal said...

cianya xde rezki untuk hari itu....
bersabo je lah yee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...