Pages

klik sini sekali

Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tinggal 2012

2012 menutup tirai, 2013 membuka tirai. Semoga tahun ini akan lebih baik dari tahun lalu. Esok sessi persekolahan bermula dan hari ini anak-anak yang tinggal di asrama kembali. Bermula lah kehidupan seperti awal tahun sebelumnya. Bagi pelajar tingkatan satu yang baru nak memulakan kehidupan diasrama biasa-biasakan lah yer. tak boleh nak manja-manja lagi. Bangun perlu awal, solat subuh berjemaah, mandi pula kena ikut giliran. Kalau sebelum ni kat rumah suka lewat-lewat tapi kini tiada ibu@bapa yang akan bangunkan. Hanya kawan-kawan yang akan saling ingat mengingati.

Untuk permulaan mungkin agak sukar, tapi lama kelamaan jadi kebiasaan. Apabila dewasa nanti banyak kenangan yang akan menjadi ingatan paling manis bersama teman-teman. hubungan bersama teman lebih akrab memandangkan mereka sentiasa ada disisi. Belajar berdikari bersama rakan sebaya. Keadaan seperti ini tidak dirasai andai tinggal bersama ibubapa. Satu pengorbanan demi masa depan.

Bukan hanya anak-anak merasakan perubahan, tapi ibu bapa juga turut merasa kelainan. Bila anak seorang demi seorang tinggal di asrama mula la rasa sunyi. Nak masak @ makan sesuatu terkenangkan anak yang tiada disisi.

Semoga anak-anak ku berjaya dunia dan akhirat. Doa ibu dan bapa sentiasa mengiringi walau dimana jua. Semoga 2013 membawa kehidupan yang lebih bermakna. Salam sayang... Selamat Ulang Tahun buat Muhammad Ikhwan(4/1).

Al Fatihah buat arwah bapa yang meninggal 4 Januari 2004.
Al Fatihah buat arwah adik ipar yang meninggal 27/6/2011. Hari Ulangtahun kelahirannya pada 2 Januari.
Januari yang sering menggamit rasa rindu pada yang telah pergi. Semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang soleh.


2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

cepat nya masa berlalu..

misza said...

BSB, sekarang memang terasa macam tu la...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...